بارش‌های پاییزی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فصل پاییز از شش ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی بارش باران گزارش شده است.

محسن حیدری با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزه در سیستان و بلوچستان گفت:‌ از روز گذشته میزان بارش در ایستگاه‌های باران سنجی کهیری ۱۸، مرکز تحقیقات بمپور ۶. ۵، کهنوک میرآباد ۲ میلی‌متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان هفته شرایط جوی سیستان و بلوچستان نسبتاً پایدار همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، امروز برای ارتفاعات جنوبی استان شرایط برای رشد ابر رگبار پراکنده باران انتظار می‌رود.

او به شهروندان و گردشگران توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱. ۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100832
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha